Tempahan Potret

Untuk Tempahan potret..sila scroll ke bawah k..tq : )

Sunday, May 20, 2007

Haiii..bertemu kembali...

hari ni.. dh 2 minggu 6 hari aku jd org sabah..kehidupan di sini memang xpernah aku jangkakan.. biasanya..bila kita dpt tahu ada org kna posting atau pindah ke sabah.. pastinya kita akan sangka betapa susahnya kehidupan mereka nnti..berjauhan dgn family di kampung n mungkin kurang kemudahan asas kt sini.. tp.. jangkaan aku sbelum ni mmg betul2 salah.. selama 2 minggu lebih kt sini..aku dh dpt biasakan diri ngn tmpat ni.. Lahad Datu ni la.. conclusion yg dpt aku berikan kt sini psl tmpat ni.. adalah satu perkataan jer.. " BEST "..hehee.. mmg betul2 best..

tempat aku tinggal skrg ni dkat ngn bndar Lahad Datu.. dlm 5 minit jer naik motor.. kt sini mmg byk kwsan prumahan.. sama la ngn KL.. rumah teres 2 tingkat.. aku sewa skrg dlm 400 jer sbulan.. boleh dikatakan berapatutan la.. apa yg best kt sini.. masyarakat sekeliling yg begitu frenly.. x sama dgn KL.. kt sini.. orgnya baik2.. mula2 tu aku pelik sungguh.. diorg angkat2 tgn..n begitu mesra la..wlupun diorg xknal aku..hhehee.. so.. kejap jer aku bole biasakan diri ngn tmpat ni..yg paling best.. mknan2 laut.. terkejut aku.. murah sungguh.. korg nk tau.. klu kt KL..org jual sotong dlm Rm12 @ Rm13 sekilo..kt sni..dlm rm6 jer..ketam puna sama..sekilo dlm rm6 jer.. udang..ikan..sayur2an n mcm2 lg..mmg best sungguh.. pastu lak.. semuanya segar2 n besar2 plak tu..huhu.. tp..klu brg2 lain tu.. mahal sikit la.. beza dlm 20 - 50 sen..

jarak rumah aku ngn opis..dlm 2km lebih jer.. mmg best la..ngn sekolah tmpat wife aku ngajar plak dlm 4km..xjauh pun..skrg ni..aku dh xlewat dh gi opis.. yer la..opis dkat..berbanding ngn yg kt bangi dulu.. dekat 16km..pastu lak..kt sini.. kul 4.45 dh subuh dh.. kul 5.30 tu dh terang dh..wife aku masuk ngajar kul 6.50..kul 6.35 tu dia dh bertolak gi keje.. lepas subuh tu..kitorg sama2 aa sediakan sarapan pg..best.. aku masuk keje kul 8.00pg.. bosan sungguh nk tunggu kul 7.50..( time aku plak gi keje).. so.. wktu pg sbelum gi opis tu mmg pnjang..xmacm semenanjung.. rasa mcm kejap jer..pg tu begitu pntas masa berlalu..so..xheran la klu aku xpernah masuk lambat opis..heheh.. kul 8pg masuk keje..kul 12 lunch break sampai kul 2ptg.. 2 jam tu.. mmg hari2 aku balik rumah.. sempat beli lauk n sayur,pastu masak kt umah.. wife aku balik dr sekolah kul 1 tghari..so smpat aa kitorg mkn tghari sama2..hehe.. aku masuk smula keje kul 2ptg sampai la kul 5ptg.. time wife aku balik keje..aku yg smbut..bila time aku plak yg balik keje..dia plak yg smbut.. hehee..

Opis aku tu besar la gak.. sbb tu mmg cwgn utama kt sabah ni..staff dia lebih 40 org.. ada byk department.. ada department accounts.. HR n Admin.. Mills n Engineering.. and aku punya department.. Corporate Audit Sabah..dlm department aku ada 11 org staff..dgr citer.. hujung bulan ni akan tmbah lg 3 org..mmg meriah la..hari ke-3 aku masuk keje..aku dh dpt mesra2 dh dgn diorg.. keje aku minggu pertama n ke-2..tgk2 file jer.. kebetulan 12hb hari tu.. Opis aku wat family day.. so..memang happening sungguh..staff2 kt sana bwk keluarga masing2.. aku gi ngn wife la.. byk sungguh game yg diorg wat.. petang tu ada game jln atas bata, lari ikat kaki, isi air dlm botol guna straw..mkn epal.. n acara feveret aku.. pertandingan mkn roti.. huhu.. team aku johan dlm 3 games.. temasuk prtandingan mkn roti tu aa.. kira aku 'org penting' aa dlm team tu utk acara mkn roti nih..hehee..mlm plak.. diorg ada wat BBQ n karaoke.. apa lg.. berkaraoke la aku mlm tu..hhehe..best.. siap bwk lgu Mawi.."kian"..huhu.. wlupun penat..tp aku rasa happy sungguh.. ni la suasana keje yg aku tunggu2 selama nih..

14hb hari tu.. aku kuar outstation kt palm oil mill.. buat routine audit kt sana.. mill tu jauh sungguh dlm estate.. dekat 100 km gak la..mmg xder line maxis kt sana..line celcom pun klu ada just certain2 tmpat jer..tu pun satu bar jer..huhu.. team aku ada 4 org..kitorg gi ngn hilux company punya..rasa mcm gi camping plak..pastu mcm rally pun ada..adventure sungguh.. seminggu aku kt sana.. diorg bg tinggal kt sbuah manager mill punya banglo.. banglo tu mmg xder org duduk pun.. tp furniture mmg complete..besar gak..mula2 masuk tu..rasa meremang jer..huhu..tp ignore jer aa..biasa aa rumah org xduduk ni kan.. ada ler tu 'penghuni' nyer.. kt dlm estate tu ada restoran utk staff n eksekutif tmasuk manager2 kilang n estate kt sana.. yg bestnya.. situ ada karaoke..so..apa lg..tiap2 mlm gi mkn..sempat aa berkaraoke smpai letih.. huhu..sajer lepas 'gian' sbb lama dh xmnyanyi.. hehe

biasanya.. dlm sebulan.. setiap team audit akan kuar 2 kali la.. kitorg ada 3 team skrg ni.. so.. semua akan kuar ke operating unit yg telah ditugaskan sama ada mill ataupun estate.. semuanya ada 69 tempat tu.. biasanya seminggu.. n mungkin bole smpai 2 minggu kt dlm estate tu.. setiap kali kuar tu mmg best la.. sbb xkna terperap dlm opis jer 4minggu sebulan.. tp.. yg xbestnyer..tpksa bjauhan ngn isteri..kira ok aa..drpd aku keje kt smenanjung..2bulan skali bru bleh jumpa.. tu pun paling kerap la..skrg ni skejap2 jer bjauhan..klu time aku kuar outstation.. dia akan tumpang rumah kwn dia la..

hmm..oklaa setakat ni la dulu..nnti klu ada perkembangan terkini yg menarik..aku akan update lg blog nih k..ehehe...tq sbb sudi baca..

2 comments:

Sobru said...

bahagia saudara ye..ana doakan saudara bahagia bersama keluarga..

ingintau said...

salam... skrg ni still xde line lg ke kwsan mill tu???? post ni 2007 kan? hehe..saje nk tau,,