Tempahan Potret

Untuk Tempahan potret..sila scroll ke bawah k..tq : )

Tuesday, March 20, 2007

TEMPAHAN POTRET


RM40

RM25


RM35


RM30


RM 30
--------------------------------------------------------

ok.. ni dia pakej yg di tawarkan untuk anda.. murah sangat2...dah ramai yang tempah..
harga-harga yg di letakkn kt situ tak termasuk frame and pos.. hanya lukisan sahaja..
pada sesiapa yang nk buat tempahan..boleh la emailkan gmbar ke email saya
roselien80@yahoo.com ..klu bole emailkan gmbar yang clear ( x blur )..and jgn terlalu kecik.. pastu..klu bole..hntar la lebih yer..dua atau tiga ( klu ada) sbg alternative.. pd yg xleh nk email.. yg dok jauh2 tu..bole kirimkan gmbar ke alamat di bawah yer..yg dok dekat2 bole jer guna by hand.. bila gmbar2 tu dh siap.. saya akan maklumkan guna email atau sms..so.. bole bg e-mail address dgn phone number k.. urusan pembyaran bole dibuat bila gmbar anda siap dipotretkan.. ( bank in terus ke akaun ) ...then bila pembayaran dh di confirmkan.. secepat mungkin sy akan hantar @ poskan kepada anda berserta dgn gmbar2 original yg anda hntar tu.. insyaAllah.. xder unsur2 pengkhianatan n penipuan kt sini..segalanya telus, amanah dan bole dipercayai..

* klu gambar original asing2..tp nk satukan dlm potret pun bole.. cthnya gmbar bertiga yg 1st yg kt atas tu..actually tu asalnya tiga2 gambar lain.. so sy combinekan jd satu..



------------------------------

Mohd Rosli Ismail
No. 9, Jalan 5c/6,
Seksyen 5,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor.

------------------------------

Phone : 012-986 0894
-------------------------------

a/c no :

CIMB : 0506-0074384-52-5
B. Muamalat : 1202-0025561-72-1
-------------------------------------

46 comments:

Puteri said...

salam abg lie..
puteri nih.. \hurmm..
nak linkkkan blog abg lie dgn blog puteri..
ok..

;)

nice entry
nice picture

welcome to blogger world

Chelie said...

ok..bleh jer..xder masalah...

khAINIza said...
This comment has been removed by the author.
Chelie said...

taklah berbakat sgt..biasa2 jer aini.. sekadar hobi.. :)

Anonymous said...

testimonial:
gambo saya dah dilukis.. sungguh puas hati.. tima kasih abg cheli:)

sila laa rakan sekelian membuat tempahan.. tak rugi punyerr...

khAINIza said...
This comment has been removed by the author.
Chelie said...

uish.. lama tu nk siapkan..klu gmbar single.. lebih kurang sejam lebih la jugak..gmbar double..maybe dkat 2 jam..gmbar triple.. 2 jam lebih.. nk touchup n shading tu la yg lama skit tu..

Anonymous said...

ceh....cari duit rupanya...
tak jadi la..ingatkan free jek

Chelie said...

hmm..klu nk free bole sendirik buat k.. ataupun nk suruh buat pun ok gak.. just org lidi jer..

" jgn selalu mengharapkan sesuatu yg free jer "...

khAINIza said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

"ataupun nk suruh buat pun ok gak.. just org lidi jer.."

ooo... takpe2..sy boleh lukis sendiri gak..takde masalah setakat lukis potret..n tade masalah kalo orang tu nak free...and takkan lukis org lidi sbg tanda nak duit sgt..

p/s: nyanyi nashit tak dpt gaji best ka...bila nak nasyid macam hijjaz?

Chelie said...

hehee..sy gurau jer la..hmm.. dh ni busines sy wahai en."anonymous".. klu nk buat free jer.. xjalan la busines..sy dulu pun bukan xpernah lukis free..byk la jugak..buat hadiah kt kwn2 and so on..so..apasalahnya tukar hobi ni jd sesuatu yg bermanfaat.. kita kna la sentiasa brfikir utk memajukan diri..mencari duit yg halal..skadar menambah pndapatn smpingan..mcm keje2 lain jugak wlupun xla lumayan pun tp slagi kita ada idea nk cari income halal nih.. why not?..naper biarkan sje..
sy tak la desperatekan wang sgt shingga tpksa buat side income melukis nih.. sedangkan sy mmg dh ada keje tetap.. nasyid plak sbg hobi hujung minggu..bukan cari duit smata2..so..apasalahnya guna sedikit bakat yg ada ni..drpd terbiar bgitu shj..dpt la jugak sikit income..Waahh!! msti awk pun lg pndai kan.. bleh la kita bertukar2 teknik..

khAINIza said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

ohh...

link:

http://www.hostwave.com/free_image_hosting/images/702642jeng.jpg

ok.wsalam..sori..sekadar menguji keimanan..

Anonymous said...

http://www.hostwave.com/
free_image_hosting/images/
702642jeng.jpg

Chelie said...

waa..aini.. dia dh lukis dh gmbar aini.. lawa.. :)

khAINIza said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

http://i9.tinypic.com/2qs89so.jpg

khAINIza said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

ape bende la kowang nih...

Anonymous said...

salam'alaik...

lawa ah chelie lukih.x sengke ade bakat melukih.ngatkan nasyid jer..
lukisan encik anonimos x setanding ar ngan cheli nye lukisan.tabik springggg kt chelie.
satu lagi,.en anonimos tak reti eja nasyid ke??

n.a.s.y.i.d

bukan

n.a.S.H.I.T

harap pandai menulis dan melukis dgn baik..

mfrstudio said...

oooo.. harap jgn salah faham yer.. saya anonimos berbeza dgn anonymous yg awal.. saya sudah pun bukak blog maa...dan blog saya temanya "di sini semuanya percuma".. saya mmg tak pandai lukis potret,saya pelukis komik yang bodoh lagi hina.. saya aliran melukis bukan untuk menjual.. dan saya ucapkan time kasih pada semua yang telah menempah lukisan dari saya,walopun saya 'jual' lukisan saya dgn harga RM0.. haa.. anonymous yg awal tu lg terer dari saya.. dia pun byk lukis percuma jugak.. kami adalah pelukis aliran percuma.. kamilah orang hina.. dan mulialah mereka yg menjual lukisan dgn harga rm30.. babai

-anonimos jugak-

mfrstudio said...

ooo lupa nak bgtau.. inilah blog lukisan 'di sini semuanya percuma'

http://contengmfr.blogspot.com/

Biar Putih Tulang said...

Dari mana perkataan Nashit itu diambil?
Inilah sifunya: Sila copypaste link di bawah.

http://tinyurl.com/36sswj

Bkn salah kami, sifoo yg mengajar demikian.

khAINIza said...
This comment has been removed by the author.
khAINIza said...
This comment has been removed by the author.
khAINIza said...
This comment has been removed by the author.
khAINIza said...
This comment has been removed by the author.
Biar Putih Tulang said...

Rasanya sy x mahu memanjangkan komen2 camni. Tidak berbaloi kepada sy dan kamu2. Namun ada beberapa perkara yg mesti dijelaskan, 1. Saya tidak bersekutu dgn alwancomics, bkn juga peminat majalah alwan. Hanya surfer yg berforum di situ.
2. Saya tidak menyukai nasyid seumpama ini. Dalam list lagu2 dlm album Wildan, tidak satu pun berkesan di telinga dan hati. Jika mmg bukan jiwa peminat nasyid, maka amat susahlah nak masuk. Tapi apabila saya dengar lagu Nadamurni yg lama, Sunnah Orang Berjuang 1 dan 2, mmg menusuk ke dalam jiwa.. Tiada muzik latar pelik2..semuanya natural..takleh ke wat lagu yg seumpama tu? Takut tak dpt wat duit or tak ikut citarasa aliran semasa? Tkt dikata ketinggalan zaman? Tp percayalah, member2 saya dan ramai lagi di luar sana merindukan nasyid seumpama Nadamurni. Raihan dan Hijjaz pun ok pd zaman popularnya..Takdelah bercintan cintun. Sy juga pernah melihat dlm video klip Devotees, Mahar cinta tak silap... Boleh pula dibuat berjalan sekali dengan lelaki perempuan..kononnya lama tak jumpa.. berbual2 sekali dgn mesra..sweetla kononnya..bila remaja tgk paparan sebegitu, apa reaksi diorang? Dating sudah dihalalkan oleh penasyid2...bagus...Inikah nasyid wahai saudara saudari sekalian? Kontemporari kononnya? Ikut arus globalisasi pemodenan? Lupakah korang pada lirik Nadamurni tu? "Berjuang memang pahit, kerana syurga itu manis.." Kalo nak berjuang melalui nasyid, berjuanglah sungguh2.. biar org yg mendengar ni tercetus rasa gentarrr di hati, insaf dan bangkiitt berjuang. Bknnya rasa meleleh2..teringat kat ibu dan ayah, teringat kat pakwe makwe... Cinta2, kasih, soal hati...ape kejadah itu semua? Semua itu perasaan yang terkesamping. Hei, kitorang mahukan perubahan lah!
Kalo lagu2 macam ni, lebih baik dengar lagu dari band2 rock kapak dulu2.. Cthnya Damasutra -Sufi, Sesat Dalam Rindu, Uk's - Bila Diri Dsayangi, Kita Akan Dijemput dan banyak lagi yg rock kapak otai punya... Kita tidak mahu menjadi tersohor ternama dikenali di tanah air...kalo femes, itu satu bonus dan batu loncatan... Ada bakat, ada suara, ada rupa..bkn nak memancing peminat wanita sehingga ekstrim backup kesalahan penasyid2.. Pun kena baca kritikan saya ni dgn lapang dada.. Peminat pun sama..kena matang dan bertasammuh. Jd penasyid bkn utk cari duit semata, budak2 skang dah silap...berlumba2 nak jd penasyid dgn suara dan rentak meloyakan.. bkn senang nak jd senang. Berjuang, berjuang, berjuang demi Islam. Berbekal taqwa menuju redha, kita menyusur jalan yang sama.
3. Tentang lukisan tu, kita tidak boleh menghina sebuah lukisan itu dengan kata-kata seumpama cik khainiza, "lukis dgn kaki"..apa ni? Kamu boleh melukis dengan baik ke sampai boleh kata macam tu? Sesebuah lukisan samada hodoh atau lawa semuanya korban masa dan ketelitian.. Cantik atau hodoh bkn soalnya, tp kesungguhan untuk melukis tu harus dipuji. Yg cik anonimos lukis tu ialah gambar isteri cikli, bg saya..ianya dah cantik sbb ia bkn potret..tp more to kartun, ada kesamaan dari segi hidung dan mata bini cikli..Kreatiflah sbb boleh mengkartunkan gambar sebenar. Kalo orang kata gambar cik khainiza tu yang dilukis oleh saya (anonymous) tu dilukis dengan kaki, ape perasaan cik khainiza? Bila muka cik khainiza dilukis dengan kaki..samalah spt menghalakan tapak kaki saya ke muka cik khainiza..bkn ke kurang ajar? Ataupun orang akan kata, muka cik khainiza hodoh macam tapak kaki,sbb itu lukisan tu hodoh dan tak menarik..bukan ke itu pernyataan yang menyakitkan hati??? Kpd cik seterusnya, pekejadah ntah nama dia tu.. kami bkn melukis untuk membandingkan kecantikan karya kami dgn karya2 bisnes cikli, harap maklum..just nak membezakan karya free dan karya bisnes/berbayar.. So, kalo nak yg lawa tu..bolehlah bayar kat cikli untuk lebih lanjut.. ok, sekian..harap masing2 dh jelas. Kepada cikli, harap maaf sbb cetus kontroversi di blog saudara. Afwanli.

khAINIza said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

"Kpd cik seterusnya, pekejadah ntah nama dia tu.. "

rasanya sy x guna pkataan yang kasar2..nmpak gaya cam sdara ni dah x terkawal dari segi emosi..nmpak cam nk marah2 je.rasanya x sesuai tmpat ni jdk medan utk berbalah ssama sendiri.dah kalau masing2 kononnya cube utk 'berjuang' menegakkan islam rasanya encik ni knala sabar ye..kt luar dugaan dia lagi hebat.dakwah bukan sj hnya melalui nasyid.nasyid sbg slh satu cbg dkwah yg boleh guna..kalau dlm ni pn sdara dh boleh naik temper, x tahula kt luar cmana.apa yng ditulis dlm ni (wpun dlm alam maya) sbenarnya mnggambrkan diri sndiri wpun sdikit.

"kami bkn melukis untuk membandingkan kecantikan karya kami dgn karya2 bisnes cikli, harap maklum..just nak membezakan karya free dan karya bisnes/berbayar.. So, kalo nak yg lawa tu..bolehlah bayar kat cikli untuk lebih lanjut.. "

sy x kata yg lukisan encik2 ni smua x cantik..sy juz buat penilaian bdasarkan link yg encik2 ni bagi..dan ada gmbr yg bagi sy agk krg baik kalau ditgk.mmandangkan sy pn knal cheli n isteri dia, kak su,dan dh anggp mcm kakak sndiri, sy ada hak utk backing dr sndri.maafla kalau ingat saya ingin men'compare'.kalau encik nak, saya bulih jgk ckp...
"waHHhhh...cantiknye lukisan encik..tabik sprinGggGGG" pun bulih jgk. (kalau nak la..)

maaf cheli sbb dah menyerabutkn komen blog cheli.

ingatan utk diri sndiri; sntiasa singkap ksalahan diri sndiri dulu, baru tgk ksalahan org lain.bukan utk mencari kesilapan diri org lain tp utk mmbetulkan kesilapan diri sendiri dan sentiasa bermuhasabah.

mfrstudio said...

dah la dee.. biar la orang nak rm30 jual gambar..

saya mohon maaf dari pihak mfr production pusat lukisan-lukisan buruk sepanjang zaman, dan dari sahabat baik saya encik dee.

semoga cik-cik gadis sekalian juga menyemak semula isi-isi perkataan saudari dan renungkanlah rentetan komen,siapa yg guna ayat-ayat tak enak dulu agaknya?

----------------------

chelie membalas rintihan kwn saya dgn ayat:"klu nk free bole sendirik buat k.. ataupun nk suruh buat pun ok gak.. just org lidi jer.."

respon: lihatlah betapa chelie hanya akan memberi percuma dgn lukis org lidi sahaja, itu melanggari jiwa sebenar org seni dakwah,iaitu menghasilkan sesuatu dgn terbaik walopun tak mendapat ganjaran apa-apa.

tp dimaafkan sbb chelie akhirnya berkata:"hehee..sy gurau jer la..hmm.. dh ni busines sy wahai en."anonymous".. klu nk buat free jer.. xjalan la busines..sy dulu pun bukan xpernah lukis free..byk la jugak.."

apabila saudari khainiza memback up dgn ayat yg tak manis menyebut secara sindiran:"saya nak free boleh?lukis la kat saya satu... :D"

tp boleh juga kita sangka baik,bahawa cik khainiza hanya bergurau..

kwn saya juga telah membalas dgn penuh hikmah dan mendalam:"ok.wsalam..sori..sekadar menguji keimanan.."

namun, apabila saya masuk pula untuk men test guna cara saya cik khainiza menambah:"hahaha...pandai la anonimos wat lawak...yang ni lagi cacat la anonimos...mcm lukis ngan kaki jerk...tak payah la tunjuk sini"

setelah ditegur penggunaan ayat 'lukis ngan kaki' itu, cik khainiza men cover dgn:"Maaf la kalau saudara fikir lukis dgn kaki tu biadap...bagi saya kaki tu pun anggota kurniaan Allah jugak...Alhamdulillah...mujur ada kaki.."

inilah ayat mencover yg sungguh teruk kerana mari kita ulang baca secara bold ayat cik khainiza,

yang ni lagi cacat la anonimos...mcm lukis ngan kaki jerk...

lihat penggunaan "lagi cacat" dan "macam lukis ngan kaki".. penggunaan "lagi" menerangkan bertambah-tambah cacatnya..dan penggunaan "mcm" adalah analogi cik khainiza untuk menerangkan "cacat" dgn umpamakan spt melukis dgn kaki.

JELAS! CIK KHAINIZA CUBA MELAKUKAN PENGHINAAN!

mari lihat ayat cik khainiza seterusnya di blog saya,

kuikuikui...kalo lukisan mcm ni, xpayah nak compare ngan potrait tu la...bagi percuma pun org tak nak...

bukankah itu PENGHINAAN?

mungkin ayat cik maizah boleh dimanfaatkan oleh cik khainiza,

ingatan utk diri sndiri; sntiasa singkap ksalahan diri sndiri dulu, baru tgk ksalahan org lain.bukan utk mencari kesilapan diri org lain tp utk mmbetulkan kesilapan diri sendiri dan sentiasa bermuhasabah.

----------------------------


tp satu je ingatan buat gadis-gadis sekalian.. hindarkan diri dari bermesra-mesra dengan suami orang apatah lagi nak jd mcm adik-adik mereka..

jagalah diri,dan hormatilah hati setiap insan berkeluarga.. itulah mesej di dalam lukisan saya yg guna tinypic.com tu.

sekian.. semoga chelie terus sukses menjual potret berharga rm30 dan rm40 dgn jayanya.

Biar Putih Tulang said...

Oh..nampaknya betullah anggapan saya, kritikan saya tidak diterima dengan berlapang dada...

Sedangkan saya sendiri ketika menaip tu adalah tenang, demi Allah adalah sgt tenang pada tengahari tadi. Inilah apa yang dikatakan bahasa taipan tak bernada.

Masing-masing cuba mempertahankan diri masing-masing. Sedangkan saya dengan hina diri, saya berani meminta maaf dan mengaku salah. Reaksi yang sebenar, saya ingin baca dari pemilik blog, tetapi peminat-peminat setia pula yang berlumba2 menjawab. Nak buat camana...

Saya menegaskan di sini, saya memang adalah seorang yang kasar dan kurang ajar. Kerana orang2 yang biadap seperti saya ni lah, baru ada keberanian nak berkata-kata. Jika ada yang terasa, kepada cik nama ape tu..lupe plak.. Saya mengabaikan terus komen anda sbb jika dibaca, ia ditaip dalam amarah dan bertujuan untuk menyindir.

Saya utarakan di situ supaya ada lagu-lagu nasyid perjuangan..Supaya cikli yang membacanya, bkn untuk cik (nama ape ntah...lupe lg)..nak memanipulasi sbg hujah amarah cik.Tak perlulah marah2 cik..Rilek sajalah.. Cuba cik baca baik2..Saya agak kecewa dengan industri nasyid kini, majoriti tidak memuaskan..Bkn menyerang peribadi cik pun, kan? Cuma saya terlupa nama cik, lalu saya taip 'pekejadah ntah'..yg bererti saya lupa dan malas tgk balik..sbb bagi saya tidak ada kepentingan dan tidak berkaitan sgt dgn komen2 sblmnya...Kalo perkataan begitu dianggap biadap, bekas pengacara NTV7 yang sebut 'pekejadah' itu sudah mengajar contoh yang tidak baik kepada seluruh rakyat M'sia.

Jika Firaun, Abu Jahal dan Abu Lahab menyuruh kamu berjuang dalam Islam, sedangkan diorang kafir.. Adakah sebab peribadi diorang, cik maizah tanak berjuang? Persoalan jika dan kalau..buat apa difikirkan?kan kan kan? Sekiranya ustaz kamu yang kamu hormati, dalam kuliah suruh kamu berjuang dlm Islam..berjuang dan berjuang..tiba2, kamu jumpa ustaz kamu itu berdating dengan seorang perempuan yang bkn mahram dia.. Jadi, kamu tanak berjuang cik maizah? Sekiranya ayah yg kamu sygi, cthnya ayah merokok...tapi suruh anak jgn merokok..berjuang menentang nafsu..jgn merokok.. Sedangkan dia tak berhenti merokok.. Jd, cik maizah tanak berjuang kerana peribadi ayah yang buruk itu? Sedangkan kata-kata popular "jgn tengok pada orang yang berkata-kata, tapi tgk pada kata-katanya" , "dont judge a book by its cover", dlm Surah Tuhan bersumpah demi masa , "berpesan2lah kamu dengan kebenaran".. jadi, ape kejadah semua ni cik maizah? Jadi, adakah saya yang biadap ini dianggap tidak layak menyeru untuk berjuang di dalam Islam? Kalo tidak boleh, ramailah pejuang2 muda di seluruh dunia ini..tidak layak bersuara apa pun tentang perjuangan Islam..hanya kerana peribadi yang kurang ajar dan tidak sempurna. Benar?

khAINIza said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

salam kembali pada en biarputihtulang..

maaf kalau tulisan saya buatkan encik terasa.saya x penah kata yang encik ni berperibadi kurang ajar.saya pun x kata yang encik ni tak layak.kalau encik x layak, sy seribu kali lagi tak layak utk bersuara tentang perjuangan.sy x kata yang encik menyerang peribadi saya..cuma berdasarkn komen2 di ats, sy tau yg encik x suka nasyid2 skarang.sy pn dh x nak komen nasyid2 mana memandgkan yg encik pn dah komen..sy pn dari hati sndiri x suka tgk nasyid (dr cth yg telah en beri diats).

oklah, sy sbenarnya x reti nk memanjangkan cerita2.bg sy,smacam nk mncari kalah menang.sapa menang dan sapa kalah.apa yg sy tgk, komen2 yg dah panjang memanjang ni berpunca dari..

"ceh....cari duit rupanya...
tak jadi la..ingatkan free jek "

sy pn x tahu napa bulih jd camni smapaila melibatkan org lain skali.mgkin bg sy pkataan 'apakejadah' tu bunyi cam x baik (agk krg ajar) dan mgkn bg encik 'apakejadah' tu dah jd biasa.encik dh biasa guna pkataan tu dgn kawan2 ke dgn sapa2 ke..ok..bg sy okla,sy bulh terima, tp cuba encik guna pkataan tu utk ckp dgn org yg encik blum pnah kenal.(sy x tau apa reaksi diorg)

sy x pnah nk menggambarkan peribadi encik ni mcm mana.apa yg saya nmpak, encik memang sorg yg byk ilmu agama kalau nk cmpare dgn sy yg blajar dr skolah sekular. sy lagi x layak nk berkata2.dan terima kasih ats ingatan encik dr surah al'Asr.sy amat menghargainya.x semua org buleh trima dgn cara kita (sama ada dgn lmbut atau dgn keras)..
sbb tu kita kna kaji dulu mcm mana mad'u kita kalau kita nk menjadi seorg dai'e..

maafla cheli dah tmasuk bab2 yg x sepatutnya.


"tp satu je ingatan buat gadis-gadis sekalian.. hindarkan diri dari bermesra-mesra dengan suami orang apatah lagi nak jd mcm adik-adik mereka.."


emm..Alhamdulillah..encik sgt bagus dlm pergaulan dan sgt menjaga dalam pergaulan.sy spatutnya belajar dari encik2 skalian.mungkin encik x pernh bergerakerja bersama2 perempuan.mgkn jgk encik ni dari sekolah agama yang semuanya lelaki dan x pernah bercakap dgn perempuan.Alhamdulillah Allah masih lagi menjaga encik2 dr yg x spatutnya.encik sgt perfect! dan sy harap akan berterusan.cumanya jgn menghukum org dgn ssuatu yg xpasti.mgkn encik2 xtahu baik kami macam mana, tp Allah tahu...biarlah Allah yang menilai kami..

khAINIza said...
This comment has been removed by the author.
Biar Putih Tulang said...

Salam..ptg tadi saya dah baca komen2 yg beransur reda.. Aik, tibe2 ada lagi yg amarah.
Cik khainiza, sudahla tu...
Kitorang dah minta maaf. Buang yg keruh, amik yg jernih. Awak marah2 pun tak guna. Cukup2lah tu..
Benda yg lepas dah jadi sejarah dah. Kata-kata awak yg tersilap menghina tu pun dah terpahat kekal di blog tu.
Harap semua kembali normal. Tidak ada caci maki, hina menghina. Betul kaki tu ciptaan Allah, tp dr segi adat Melayu..ianya satu yg biadap..Sbb kitorang ni tak cacat, boleh melukis dgn tangan. Cuba la awak letakkan kaki awak menghadap kat muka sapa-sapa secara dkt..sure orang tak suka.

Saya dh tanak ulas byk.. tak menambahkan iman pun. Jika nak berperang hujah dan kata-kata..sampai bila2 pun takkan selesai. Sama seperti mmbicarakan bid'ah ke tak sambut maulidur rasul, dianggap membuang masa bertelagah hujah dan khilaf dan tak memberi faedah besar kpd umat Islam. Jadi, tenang2lah..buangkan dalam hati apa yg berlaku di blog ni dan sana..

Satu lagi, jgnlah disebabkan kami, alwancomics menjadi mangsa.. ditegaskan, kami tiada kena mengena dan bersekutu dgn alwancomics secara rasmi...

Smoga cik khainiza bertenang.. lapangkan dada..pejam mata..istighfar byk2..sy pun dah buat tadi.. sy yg bersalah memulakan ujian dan mehnah tak berfaedah ni, sy juga nak mengakhiri semua ni.. Ckpla tu ye.. Saya meminta maaf dari awal sampai akhir. Anggaplah saya cuba pujuk cik khainiza balik...

Okey..kalo ada apa2 masalah lg..bolehlah PM saya...wslm.

Anonymous said...

Lucu melihat perangai pasangan manusia gila isim membuat onar di web dgn menggunakan kepandaian ilmu agama. Sudah la wei, takyah cakap pasal adab la, iman la, jihad la apa la, kalo perangai cam haram, nak dakwah menatang gapo? Dalam blog berani la, cuba la kehadapan dalam realiti. Dalam inet berapi2, kat luar kecut diri, berapa banyak la daa..hahaha. blah la wei.. (la lagi, haha)

Anonymous said...

apa kena dengan akira nih??
bertenang akira

khAINIza said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

selamat datang nisreen..

Biar Putih Tulang said...

Astaghfirullah..
Saya dah merendahkan diri meminta maaf, tetapi diberi lagi penghinaan dan ejekan.. Ya Allah, terkilan sungguh.

Kepada saudara akira, blhlah saudara datang bersemuka dengan saya jika nak berhujah di alam realiti. Sy tidak takut. Kalo saudara sudi, dtglah ke majlis forum yg sy handle minggu depan, "Syiah vs Sunni". Tp di kelate lah. Apa yang saya tahu, saya cuba jawab, yang tidak tahu, saya akan jawab tidak tahu. Tidak perlu saudara menuduh bkn2 tanpa usul periksa. Hidup sy bkn di dunia internet semata-mata.

Sedangkan saya dah mengakui, saya salah menggunakan perkataan "pekejadah" itu, apa lagi yang kamu tidak puas hati? Ish2..berlapang dadalah saudara-saudari sekalian.

Cik Khainiza, tidak perlulah bermain kata-kata. Tiada pendirian pula saya tgk. Berapi-api menyerang blog MFR, kemudian kalah di situ..kembali pula di sini.. Padahal orang dah minta maaf, tapi dipanjangkan pula dengan pelbagai kata-kata sindiran lagi.

dengan gaya cover:
hihi...saya ok jer...xde pun amik serius...saje jer nak tahu mcm mana org2 yang kuat ilmu agama tu settle kan problem ni...mcm mana nak berdakwah...sbb tu saya letak ayat MENGHINA tu...lagipun saya komen atau HINAAN gmbr tu buka serius pun...kalau tengok elok2 sambil gelak jer saya komen...mcm tu la saya kat dpn pc...
hihihi...kelakar betul...


Dah jadi hinaan serius, bkn kpd saya sahaja..tetapi orang yg berdakwah, berilmu agama di luar sana pun termasuk dalam hinaan kali ni. Cik Khainiza, cik maizah pun tidak seperti awak.. saya hormati komen respon dari dia, malahan saya dpt terima komen dia dgn baik..Please jgn bersikap egois dan hipokrit lah. Sekejap begitu, sekejap begini. Tiada pendirian.

Apa susah sangat ke kita nak mengakui kesalahan sendiri? Terang-terang lagi bersuluh awak sedang cuba berusaha tutup dgn bersungguh-sungguh 'kata-kata hinaan awak dr awal sampai akhir'...tp makin terdedah.. Bersuara tidak bererti menang, adakalanya diam itu adalah lebih baik. Saya tahu awak ni orang berpelajaran, tidak seperti saya mengaji tak habis..tak pandai pula.. Ilmu agama pun cetek, nak berkata-kata dengan lantang pun tidak layak...baru nak berkata-kata, dihina dan dikeji.. Apepun, saya terima semua ni sbg balasan saya tidak berhati-hati ketika bg komen terdahulu. Saya terima dgn lapang dada. Tiada dendam di hati.
Kalau tidak puas hati dengan MFR, kalah hujah dengan dia..sebaiknya awak jadikan pengajaran dlm hidup awak. Sebetulnya, awak dah bersalah menghina lukisan dia dengan kata-kata begitu. Tidak bermakna dah kata-kata cover awak "saya sengaja je hina camtu..nak tau reaksi"...terlajak kata dah awak..cover pun tak berguna dah. Kalo kata-kata dia kat dialog lukisan tu salah, just bgtau, "tuduhan tu salah", ni tidak..sebaliknya menganggap tindakan menghina itu adalah sebagai balasan karma keadilan. Cukup-cukuplah awak.

Saya mewakili kawan saya tu, meminta maaf sekali lgi di atas keterlanjuran kata dan lain-lain lagi. Kepada pihak2 lain, tidak perlulah masuk campur jika tidak tahu hujung pangkal ye..Isu ni saya harap dah tamat di sini. Wsalam.

khAINIza said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Kat mana program tu? kelate bukan kecik maa...wah macam ujub lak handle program bicara syiah. biasanya forum2 gitu habih gini je, ye la cakap berapi2, amik tindakan? dok tinggai dalam file je la. tak tau ujung pangkai?aku tau sgt pattern dan perangai korang berdua, BANGGA, BONGKaK dgn Ilmu dan cukup seronok bila dapat patahkan HUJAH dan Aibkan Orang. macam sifat siapa je ye?..bongkak dgn ilmu yg dipinjam sementara...

Biar Putih Tulang said...

Kepada akira, ia diadakan di kolej depan UM. Forum2 perbincangan agama, wlpn tak dapat buat apa2 tindakan secara nyata di dalam negara..sekurang-kurangnya dapat menambah ilmu yang cetek..hai..nampaknya kalau macam ni, tak bolehlah ye buat forum sebegitu rupa..Apa tidaknya, nanti mendapat tentangan dan tohmahan/kejian dengan begitu hebat oleh aliran pemikiran seperti saudara akira..hehe. Terima kasih kerana sukzon dan tohmahan2 kesat itu. Alhamdulillah, dapat pahala free hari ni. Saya dan cik khainiza dah selesaikan secara baik. Wassalam. =)

Chelie said...

uish.. sy balik kg kejap jer..dh mcm2 bnda dh berlaku kt blog sy nih..
jgnla mcmtu..sesama Islam ni jgn sekali2 'berperang' @ berbahas berkaitan agama klu kita sendiri pun rasa mcm ada kekurangan..rujuklah pd yg pakar yer..takut perbahasan tu membawak kepada emosi dan kebencian sesama kita..last2 tak akan memberi apa2 pun..klu musuh2 islam terbaca apa yg korg dok gaduh nih.. mesti diorg tergelak.. yerlah.. diorg suka bila kita nih dok bercakaran mcmnih..

klu rasa2 mcm nk berbahas sgt.. bole la korg join www.zaharuddin.net ..sy selalu jenguk2 kt situ.. untuk tambahkan ilmu..
---------------------------------

sy suka klu blog sy ni jd tempat dakwah n 'majlis ilmu'.. so..nmpkla blog ni bukan tempat bisnes jer..tp.. jgnla smpai bergaduhan2 plak yer.. nk dakwah tu..biar smpai dpt menarik org lain..jgn plak mnyebabkan org lain tak terdakwah.. pastu yg lebih teruknya..smpai memecahbelahkan kita2 plak.. bahaya tu.. so.. sama2 kita sahut seruan " hayya alal falah "..
---------------------------------

pasal bisnes sy tu plak.. biarla sy buat bisnes sy wlu rm30 @ 40 pun.. sbb sy nmpk bnda tu bole jalan..ni sebagai alternatif dr melibatkan diri dr perniagaan2 @ pelaburan dlm internet or multilevel marketing yg meragukan.. sy rasa apa yg sy buat ni betul and insyaAllah Halal.. so..doakanlah sy yer..
---------------------------
And sy ucapkan trima kasih sbb saudara@saudari sudi jenguk blog sy ni.. and kpd yg lukis gmbr isteri sy tu..sy halalkan klu dia mmg takder niat yg tak baik.. apa2 pun lukisan tu nice..lawa..

-----------------------------
"tp satu je ingatan buat gadis-gadis sekalian.. hindarkan diri dari bermesra-mesra dengan suami orang apatah lagi nak jd mcm adik-adik mereka..

jagalah diri,dan hormatilah hati setiap insan berkeluarga.. itulah mesej di dalam lukisan saya yg guna tinypic.com tu."

- penggunaan perkataan bermesra-mesra tu harap dpt tarik balik.. klu isteri sy baca tu msti kecik hati dia..jgnla kita memfitnah sesama kita.. sebagai muslim..and sbg suami..alhamdulillah..sy masih lg membataskan pergaulan sy dgn org2 lain yg bukan muhrim.. mungkin penggunaan adik beradik tu atas definisi " Islam itu persaudaraan".. so.. xtimbul sesuatu yg negatif kt situ.. asalkan kita dpt aplikasikan nilai persaudaraan sesama islam itu dgn sebetulnya..
------------------------------
"sekian.. semoga chelie terus sukses menjual potret berharga rm30 dan rm40 dgn jayanya."

- tq sbb doakan sy..harap doa ni ikhlas..moga bisnes sy ni akan lebih berkembang maju..setakat ni pun dh byk tempahan..alhamdulillah..

-------------------------------

apa2pun sy mohon maaf la klu sblum ni sy ada terkeluarkan kata2 yg kurg sopan k..